Michael Jackson ist tot – es lebe der King of Pop

Michael Jackson

Heute wird anlässlich des zu frühen Todes von Michael Jackson in Los Angeles eine Trauerfeier stattfinden. Mit geschätzten mehreren hundert Millionen TV-Zuschauern könnte diese für Pop-Ikone Michael Jackson eines der meistgesehenen Fernsehereignisse der Welt werden.

Ich bin Jahrgang 75 und war gerade 7 Jahre alt, als im Fernsehen die ersten Videos von Michael Jackson liefen – Thriller, Bad und später noch weitere. Die Videos waren der Knüller, ebenso die Musik. Noch heute höre ich die Musik sehr gerne. Michael Jackson ist nun tot, doch seine Musik wird uns noch lange begleiten.

Wir reisen um die Welt und sehen, worum es zu kämpfen gilt: Gletscher, Regenwald, Berge, Wüsten und noch viel mehr. Und natürlich um uns, die Menschen!

Michael Jackson hat darüber gesungen: „Heal the World – the Earth Song“. Eine Übersetzung gibt es hier.

Der Originaltext „Heal the World“ von Michael Jackson:

„Think about the generations and say
Say we want to make a better place for our children and our children’s children,
so that they know there’s a better world for them,
and think they make it a better place.

There’s a place in your heart and I know that it is love
And this place could be much brighter than tomorrow
And if you really try you’ll find there’s no need to cry
in this place you’ll feel there’s no hurt or sorrow

There are ways to get there if you care enough
for the living make a little space make a better place

heal the world make it a better place for you and for me
and the entire human race there are people dying
if you care enough for the living
Make a better place for you and for me

If you want to know why there’s a love that can not lie
Love is strong it only cares of joyful giving if we try
we shall see in this bliss we can not feel fear or dread
we stop existing and start living

then it feels that always love’s enough for us growing
so make a better world make a better world . . .

Heal the world make it a better place for you and for me
and the entire human race there are people dying
if you care enough for the living
make a better place for you and for me

And the dream we were conceived in will reveal
a joyful face and the world we once believe in
will shine again in grace then why do we keep
strangling life wound this earth crucify its soul
Though it’s plane to see this world in eavenly in god’s glow

We could fly so high let our spririts never die
In my heart I feel you are all my brothers
Create a world with no fear togheter we’ll cry happy tears
see the nations turn their swords into plowshares

We could really get there if you cared enough
for the living make a little space to make a better place . . .

Heal the world make it a better place for you and for me
and the entire human race there are people dying
if you care enough for the living
make a better place for you and for me

Heal the world make it a better place for you and for me
and the entire human race there are people dying
if you care enough for the living
make a better place for you and for me“

Und für alle, die dieses Video nicht kennen: Hier ist es!

[youtube yTMjA4ZJUqo]

Und dann haben wir noch ein Schmankerl der besonderen Art für euch. Eduardo Cappussi und Mariana Flores sind zwei großartige Tangotänzer aus Buenos Aires. Im Video tanzen eine Homage an Michael Jackson auf Billie Jean. Viel Spaß beim Anschauen!

[youtube 9934oZcxoiM]




2 Kommentare zum Thema “Michael Jackson ist tot – es lebe der King of Pop”

  • Dirk wrote on 7 Juli, 2009, 11:47

    Der Text ist ja wunderschön. Das Lied mag ich auch sehr,MJ war einfach der Beste.R.I.P. MJ.

  • walter GERMANY wrote on 8 Juli, 2009, 9:22

    M.J. ist gerade rechtzeitig gestorben, sage ich sehr herzlos. Mir war er immer egal und ist es noch jetzt. Auch nach der verlogenen amerikanischen Totenfeier.

    kusskuss


Copyright © 2006-2015 Weltreise Blog der Gnomads & Nils2 | Weltreise Forum | (*) Einige Links zu Anbietern werden verprovisioniert, falls es zu einem Kauf/Vertragsabschluss kommt.